wtorek, 20 września 2011

CZY UTILITY WAREHOUSE SIĘ OPŁACA?

Głównym tematem tego bloga jest wynajdowanie dobrych okazji do oszczędzania lub zarabiania. Staram się znaleźć takie okazje, i podzielić się nimi z wami, aby było łatwiej i oszczędniej żyć w UK. Jedną z nich jest właśnie Utility Warehouse. Jest to firma, która daje swoim klientom możliwość zaoszczędzenia na codziennych rachunkach. Po przystąpieniu do specjalnego programu "Discount club" można korzystać z wielu zniżek. Zobaczmy więc, czy tak jest na prawdę.

Sam osobiście jeszcze z ich usług nie korzystałem. Jakiś czas temu, przyglądałem się co mają do zaoferowania, ale natrafiłem na dużo negatywnych opinii i zrezygnowałem. Nie wiem czy były to rzetelne informacje czy tylko typowe narzekanie, tak popularne w internecie. To co skłoniło mnie aby jeszcze raz przyjrzeć się Utility Warehouse to oceny, które otrzymali od portalu Which?, którego opinie są powszechnie cenione. Przyznali oni im rekomendacje w takich kategoriach jak:
Best for customer satisfaction - 2005
Best for calls and line rental - 2007
Home Phone - 2011
Home Phone and Broadband Bundles - 2008, 2009, 2010
Broadband - 2009, 2010, 2011
Best Energy Suplier - 2008, 2009, 2010, 2011

Czymś więc musieli sobie na nie zasłużyć.

Poniżej przedstawię wam zestawienie plusów i minusów Utility Warehouse, które udało mi się znaleźć. Końcową ocenę pozostawię jednak wam, bo sam nie chcę tego robić bez sprawdzenia osobiście. Znalezione argumenty za i przeciw powinny jednak dać wam podstawę do podjęcia wyboru, czy wam taki sposób oszczędzania odpowiada czy nie.

Plusy:
- jeden rachunek za wszystko,
- zniżki przy korzystaniu z usług ( im więcej ich mamy tym większy upust dostajemy),
- zniżki za rekomendowanie ludzi,
- posiadanie karty cash-back,
- krótki okres umowy, łatwość jej zerwania.

Minusy:
- nie jasne warunki działania (dużo zawiłości, niektóre opłaty są tak ukryte, że należy się dobrze doczytać w małym druku  aby je znaleźć),
- nie zawsze najtańsze usługi (porównywane ceny są do standardowych ofert innych firm),
- działa na zasadzie piramidy (MLM marketing) - dodatkowe zniżki są za rekrutowanie nowych klientów,
- aby otrzymać pełnię zniżek należy korzystać z wszystkich usług,
- uzależnienie się od jednego dostawcy (korzystanie z innych ofert powoduje mniejszą opłacalność).

Inne artykuły powiązane tematycznie:

3 komentarze:

  1. Witam

    Ja od 2 lat mam utility.
    Wcześnij miałem e-on, n-power, schottisch power gdzie byłem 2 lata.
    Problem był iż w schottisch power byłęm tak długo bo nie mogłem znaleść nic tańszego do momentu gdy znajoma powiedziała mi o utility.
    Sprawdziłem ceny, przeliczyłem zużycie i cenę i co do pikacza wyszła mi różnica.

    Jak już wyżej pisałem od 2 lat mam utility i zprawdzam co półroku-rok i jak na dzień dzisiejszy po podyżce cen i moim sprawdzeniu e-on mam 95 f drożej britisch 115 f drożej.

    Zakładając to samo zużycie.
    Więc decyzja należy do Was - każdy ma głowę i kalkulato więc niech liczy na siebie
    utility

    OdpowiedzUsuń
  2. Witajcie
    Widze, że post jest ale całkiem do rzeczy :)
    Mieszkam w UK od 8 lat i zetknąłem się z UW kilka razy przypadkowo.
    Ale nikt nie wytłumaczył mi dokładnie co i jak bo nawet niechciał.
    Nie wiem dlaczego bo mogłem być jego kolejnym klientem !!!
    Po prawie 3 latach własnych poszukiwań tańszego dostawcy wpadłem przypadkiem na ulotki o Utility Werehouse u mojego klienta w jego restauracji. Postanowiłem więc zkorzystać z tego że jest on dystrybutorem ciekawej firmy, która daje możliwość prowadzenia swojego biznesu bez wielkiego wkładu finansowego. (100F) jeśli chce się być dystrybutorem. Firma dba o swoj wizerunek więc nie oferuje złych usług cenowo w porównaniu do konkurencji która wydaje fortunę na reklamę telewizyjną. Pieniądze zaoszczędzone na reklamie w TV są przeznaczane na premie dla dystrybutorów ktorzy są chodzącą reklamą firmy.
    Wspomniałeś, że firma działa na zasadzie piramidy.
    Musze przyznać, że kształt struktury firmy jest podobny do piramidy ale nie do końca. osoba która jest dystrybutorem który cię rekrutuje nie musi zarabiać więcej od ciebie w przyszłości. Wystarczy przyjrzeć się bliżej systemowi marketingowemu. Muszę przyznać, że firma w której pracuję i każda inna jest systemem piramidalnym doprowadzonym do perfekcji. nigdy nie zarobisz więcej niż twój szef lub kierownik. To jest piramida!
    Ale do rzeczy bo ludzie w czymś nowym zawsze szukają ukrytych kruczków.
    W tym wypadku tak nie jest. Jak wszędzie pieniąze nie biorą się z niką. Firma zarabia na prowizjach ze sprzedarzy mediów jak prą, gaz, internet telefony stacjonarne i internet oraz karty Cash Back. Z tego biorą się również prowizje dla dystrybutorów. Praca nie jes łatwoa ale jest bardzo opłacalna! Od ciebie zależy jak szybko chcesz budować sieć konsumentów i w ten sposób zrobić to o czym ciągle tylko myśli większość ludzi. Niezależność finansowa. Firma wypłaca ci prowizje do czasu kiedy masz swoich klientów co może trwać dożywotnio jeśli firma będzie utrzymywać dobre ceny prądu i gazu (oczywiście firmie zależy na klientach więc będzie kontynuowaćswoją misję)
    Smieszne jest to, że nikt nigdy nie pokazał mi planu marketingowego firmy. Zrobiłem to sam dla siebie na ich stronie i musiałem podpiąć sie pod jakiegoś dystrybutora. akurat trafiło na mojego klienta hehe.
    Troche był zdiwiony kiedy poprosiłem go o jego nr dystrybutora bo tylko w ten sposób mogłem sie zarejestrować przez internet w firmie.
    Obecnie widzę ,żę to był dobry pomysł! Rachunki niżesz niż w innych firmach no i prowizja z rekomendacji nowych klientów. Możesz robić to dodatkowo i bez specjalnego wysiłku. Na koniec wspomnę, że w chwili gdy twoja grupa klientów dojdzie do 50 firma proponuje ci firmowe auto. Nie byle jakie bo MINI !
    W skrucie to tyle jeśli ktoś chce się przyłaczyć lub tylko po prostu mieć niższe rachunki to proszę o kontakt
    07849327955 Andrzej
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Czesc ja przeszedlem jakies dwa miesiace temu niestety nie powiedziano mi o ukrytych kosztach karta cashback mi sie nie oplaca w ostatnim miesiacu zaoszczedzilem 2.41f z czego 4f mi zabrali za uzywanie karty za doladowanie kazdorazowo 0.35f czyli jestem na minusie,mam tez telephony czekam na nastepny rachunek I sie boje ,podoba mi sie mozliwosc zobaczenia ile smsow I internet zluzywam I ile minut na telefonie ale ostatnio nie wychodzac z domu I kozystajac z wifi domowego za darmo zeszlo mi z konta tak wiec chyba lipa,zobaczymy co bedzie z gazem I energia,najbardziej jestem rozczarowany przedstawicielka firmy ktora po podpisaniu umowy ma mnie w dupie a mowila jakis problem ja wszystko zalatwie pozdrawiam Maciek

    OdpowiedzUsuń